יום שני, 6 באוקטובר 2014

הפרעות אכילה

בעיות קשב וריכוז הפרעות אכילה הפרעת אכילה היא הפרעה נפשית המתבטאת באכילה בלתי-סדירה הגורמת לנזקים גופניים. להפרעות אכילה השפעה ניכרת על כל תחומי החיים - החל מבעיות פיזיות, רגשיות ועד בעיות רוחניות ונפשיות. הפרעות אכילה הן תוצאה של שילוב בין גורמים שונים - גנטיים, ביולוגיים, משפחתיים, פסיכולוגיים וחברתיים-תרבותיים.

זה מכבר ידוע כי הפרעות אכילה הן בעיות מידרדרות והולכות והן טומנות בחובן גם סכנת מוות. סימנים המצביעים על אפשרות להפרעת אכילה הינם:
שינוים בהרגלי האכילה, אכילה מוגברת או מצומצמת, דיאטות חמורות, משקל ירוד, הקאות או שימוש במשלשלים ועוד.

כל אלו יכולים להיות מלווים לחץ ומתח, אך פעמים רבות אין תסמינים נוספים פרט לאכילה ואף ההפך - התפקוד היום - יומי מצוין. ניתן לחיות עם הפרעות אכילה, לסבול לתקופה ארוכה, ולא לפנות לעזרה או טיפול.
בשל הנטייה של הסובלים מהפרעות האכילה להקטין את מימדי הבעיה, מכאן שלערנות ההורים והמשפחה חשיבות עצומה באיתור הבעיה בזמן ומניעת החמרתה. בניגוד לאמונה הרווחת, הפרעת אכילה אינה קשורה אך ורק לאוכל. קיימים פקטורים נוספים רבים שמובילים להתפרצות של ההפרעות. איבוד שליטה, חרדה, אשמה, סירוב להתבגר ולהשתנות, וצורך בתשומת לב, אלה רק חלק מהמרכיבים האפשריים של הפרעות אכילה, למרות שעדיין לא הצליחו לבסס שום סיבה מוגדרת .

הפרעות אכילה הן רציניות ביותר ואסור להקל בהן ראש. אם אין מבחינים או מטפלים בהן הן עלולות לגרום לבעיות בריאותיות קשות, כולל מוות. ניתן והכרחי לקבל עזרה ויש טיפול להפרעות. הפרעות אכילה אינן עוד בגדר מגיפה שאפשר להשאירה סגורה "בארון". סוגי הפרעות אכילה :

1. אנורקסיה נרבוזה:
אנורקסיה היא הפרעת אכילה המאופיינת בירידה דרסטית במשקל הגוף באמצעות הרעבה ו/או פעילות ספורטיבית מוגזמת. מלווה בפחד עצום ובלתי מציאותי מאכילה והשמנה.

2. בולימיה נרבוזה:
בולימיה נרבוזה היא הפרעת אכילה המאופיינת בצריכת כמויות מזון גדולות המלוות ב"התנהגויות מפצות" שמטרתן מניעת עלייה במשקל, כהקאה, צום, שימוש במשלשלים וכד'.

3. הפרעת התקפי זלילה:
הפרעה המאופיינת בהתקפי אכילה חוזרים בהם נצרכת כמות מזון מופרזת המלווה בתחושה של חוסר יכולת לשלוט באכילה, אשמה וגועל עצמי, אך ללא התנהגויות מפצות כבהפרעה הבולימית.

4. השמנת יתר:
השמנת יתר מוגדרת כעודף משקל של יותר מעשרים אחוז מהמשקל הנורמאלי. הטיפול בהפרעת אכילה עשוי להיערך במסגרת מרפאית , כאשר המטופל ממשיך בשגרת חייו, אך במקרים בהם נשקפת סכנה לחיי המטופל או ששיתוף הפעולה נמוך מאוד, ניתן להיעזר במסגרת אשפוזי המספקת השגחה רפואית, הקפדה על תזונה נכונה ומסגרת טיפולית נפשית מכילה ומקיפה על מנת למנוע התפתחות של הפרעות אכילה.

לפרטים על טיפול טבעי בבעיית קשב וריכוז חייגו: 0722567635
טיפול טבעי בבעיות, הפרעות קשב וריכוז ADD ו ADHD



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה