יום ראשון, 5 באוקטובר 2014

הפרעות אכילה אצל הילדים

הפרעות אכילה אצל הילדים ילדים בריאים המפתחים הפרעת אכילה מבדילה הספרות בין מספר מצבים. הפרעת התקשרות ראשונית: ילדים הסובלים מחסך רגשי מוקדם (ילדים נטושים או שהוריהם אינם מתפקדים) – ילדים אלו יסבלו מתת תזונה חדה והפרעה התפתחותית ללא שהוריהם יראו חרדה מותאמת למצב. אנורקסיה של הילדות: זוהי הגדרה חדשה יחסית, ומתייחסת להפרעה המופיעה בגיל 4-6 שנים, מלווה בחרדה הורית ובירידה בעקומות העלייה במשקל, ומלווה בקושי בקשר ההדדי בין ההורה לילד.

מצב זה שכיח יותר בילדים בכורים, בילדים לאמהות הסובלות מהפרעת אכילה בעצמן, והוא מלווה במאבקי כוח סביב האוכל ולעתים תכופות גם סביב שנת הלילה ונושאים נוספים. יש לזכור כי לעתים תכופות קיים שילוב של בעיה ראשונית (לדוגמא – חולשת שרירים), בעיה משנית (חשש מהשתנקות) והפרעה בקשר הורה-ילד (חרדה הורית רבה וחוסר קשב להעדפות הילד מתוך צורך לספק לו כמות קלוריות מרובה). מספר כללים להימנעות מפני הפרעות אכילה אצל ילדים: חוויה נעימה. המטרה החשובה והראשונה היא לשמור על האכילה כעל חוויה נעימה! שעת איכות. שעת האוכל היא שעת איכות, לכן יש להימנע מכל עיסוק אחר, שבו עם הילד.

חיקוי ההורים. הילד מחקה את ההורים כמעט בכל דבר - כולל באכילה - ולכן ההורים צריכים לספק דוגמה אישית. לא חובה לסיים מהצלחת. אין צורך להכריח לסיים את האוכל (אלא אם יש הוראה מצוות מטפל). שיחליט לבד. יש לאפשר לילד להחליט בעצמו לגבי הכמויות שברצונו לאכול כמה ארוחות קטנות. מומלץ לקיים מספר ארוחות קטנות במשך היום בגלל שקיבתם קטנה והם שבעים מכמויות קטנות. מקום אחד לאכול בו. לאכול במקום אחד, כמו במטבח או פינת אוכל. להפריד בין הפעילויות. לא לאכול ליד הטלוויזיה, במיטה או תוך משחק - ההפרדה חשובה לכל פעילות יש את הזמן שלה והמקום שלה.

חשיבות ארוחות משפחתיות. לאכול לפחות ארוחה משפחתית אחת ביום. ילד שיסב עם משפחתו לשולחן יפתח סקרנות ורצון להתנסות במגוון מאכלים חדשים. הכנה משותפת של האוכל. לנסות לשתף את הילד בהכנה של האוכל אולי בזכות החוויה ההדדית יסכים לנסות משהו חדש. חשוב לזכור: ילדים בריאים אוכלים כשהם רעבים ומפסיקים כשהם שבעים!

לסיכום :
הסיבות לסרבנות אכילה ולהפרעות אחרות הן מגוונות. חלקן הן פסיכולוגיות, ונובעות מהתקשורת עם האם או מקושי נפשי של הילד. צריך לזכור שבחודשים הראשונים לחייהם תינוקות מתקשרים עם אמם בעיקר דרך ההנקה, ולכן דחיית אוכל היא גם דרך לסמן אי שביעות רצון כללית. סיבות אחרות הן נוירולוגיות או פיזיולוגיות: בעיות במנגנון הבליעה או במערכת העיכול וכן בעיות בהנקה של האם.

לפרטים על טיפול טבעי בבעיית קשב וריכוז חייגו: 0722567635
טיפול טבעי בבעיות, הפרעות קשב וריכוז ADD ו ADHD



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה