יום ראשון, 5 באוקטובר 2014

הפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז, או כשמה הלועזי - Attention Deficit and Hyperactivity Impulsivity Disorder (ADHD)
היא בעצם הפרעה המורכבת משתי הפרעות לפחות:
הפרעת קשב משולבת עם היפראקטיביות ואימפולסיביות, המוגדרת כ Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD) הפרעת קשב "טהורה", המוגדרת כ Attention Deficit Disorder(ADD) קיים ויכוח האם קיימת גם הפרעה שלישית, הפרעה של היפראקטיביות ואימפולסיביות בלבד Hyperactivity-Impulsivity Deficit Disorder , כאשר הגישה המובילה היום טוענת שהפרעה זו אינה קיימת באמת, אלא היא מורכבת מילדים שאובחנו בטעות כסובלים מהפרעת קשב במקום מהפרעת התנהגות, ומילדים לגביהם החלק של הקשב עדיין לא הגיע לכלל ביטוי (למשל ילדים צעירים, אשר עדיין אינם נמצאים במסגרת ביה"ס).

ההפרעה מורכבת מגרעין אורגני, סביבו מתפתחות עם השנים שכבות של תגובות פסיכולוגיות וחברתיות, שהן היוצרות בסופו של דבר את המבנה השלם של ההפרעה. ניתן להשוות התפתחות זו להתפתחות פנינה, כאשר גרגר החול החודר אל צדפת האישיות הוא הבסיס האורגני של ההפרעה, דהיינו הנטיה המולדת. סביבו נוצרות אינטרקציות עם חלקי עצמי אחרים ועם הסביבה עד להיווצרות הפנינה הסופית. מכך ניתן להבין, כי כפי שאין שתי פנינים זהות, אין שתי הפרעות קשב זהות.

הפרעת הקשב, גם אם "עוצמתה האורגנית" תהיה זהה בשני ילדים, תתבטא בשניהם באופן שונה לחלוטין בהתאם ליתר תכונותיהם ולסביבה המקיפה אותם. הפרעת הקשב מציקה ביותר לילד ולמשפחתו, אך נמצאת על גבול הנורמה מבחינת מאפייניה. ההפרעה דורשת אבחון מוקדם ככל האפשר לצורך טיפול יעיל. האבחון בעייתי בשל היותה רבת ממדים, קרובה לנורמה, ונטולת מאפיין מזהה ברור.

האבחון היום מסתמך על ראיון מלא, בדיקה קלינית, סקאלות הערכה ובדיקת תפקוד מתמשך כגון ה - T.O.V.A, המאפשרת גם את הערכת היעילות של טיפולים תרופתיים שונים. הטיפול הוא רב תחומי וכולל טיפול תרופתי, פסיכולוגי וחברתי, תוך מתן דגש על חשיבות הדרכת ההורים, העבודה ההתנהגותית והעבודה עם בתי הספר.
תחת טיפול הולם, הפרוגנוזה של הילד הסובל מהפרעת קשב מצויינת. לפיכך, אבחון מוקדם וטיפול מוקדם הם בעלי חשיבות מירבית.

לפרטים על טיפול טבעי בבעיית קשב וריכוז חייגו: 0722567635
טיפול טבעי בבעיות, הפרעות קשב וריכוז ADD ו ADHD



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה